.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهیدی فر:مازندران دومین تولیدکننده کلزا در کشور
مازندران با تولید ۳۲ هزارتن کلزا رتبه دوم برتر در کشور دارد.

به گزارش شمال نیوز، عزیزالله شهیدی فررئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران سالجاری با تولید ۳۲ هزار تن کلزا رتبه دوم نقش مهمی در تولید و تامین روغن سالم کشور دارد.

وی افزود:در حال حاضر در این زمینه در شرایط خوبی از لحاظ کشت کلزا و برداشت قراردارد بطوریکه در سال قبل در ۱۸ هزار هکتار دانه روغنیبرداشت شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضمن حمایت از فعالان این بخش، تولید را از لحاظ کمی وکیفی ارتقاء بخشیم تا بتواند فرصت لازم و راهکار‌های برای تولید بیشتر کلزا در سطح کشور فراهم کند.

شهیدی فر با بیان اینکه استان در تولید مرکبات، کیوی، گل و گیاهان زینتی و گیاهان دارویی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد افزود: در بخش غلات و در تولید برنج به عنوان محصول استراتژیک، پیش بینی می‌شود، با توجه کم آبی، ۵ تا ۶ درصد افزایش تولید را امسال افزایش می یابد.

وی با اشاره به کشت ۱۵ هزار هکتار انواع محصولات سیاه ریشه هلو و شلیل در استان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰۰ هزار تن محصول از این باغات برداشت شود.

شهیدی فر افزود: در زمینه برنامه ریزی برای افزایش تولید دانه‌های روغنی و کلزا بسیار مهم است و که بایستی برنامه‌های در دستور کارمی گیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.213 seconds.